مراحل تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان

دسته بندی: لم اپلای

2021/06/22


آلمان که اغلب به عنوان سرزمین ایده ها و فرصت ها توصیف می شود، یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی به دلیل دسترسی به آموزش رایگان در بین دانشگاه های دولتی این کشور است. تحصیل در آلمان به صورت رایگان یکی از مهمترین عواملی است که آلمان را در نقشه آموزش جهانی قرار داده است زیرا تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل رایگان هستند. اکثر دانشگاه های دولتی کشور آلمان برنامه های آموزش عالی رایگان را ارائه می دهند. هرچند برخی از دوره های بسیار تخصصی، ممکن است هزینه دربر داشته باشند. داوطلبان در هنگام پذیرش در دانشگاه های دولتی کشور آلمان فقط در آغاز هر سال باید هزینه های اداری را بپردازند. از اکتبر 2014، از همه دانشگاه های دولتی سراسر کشور خواسته شده است که شهریه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را لغو کنند. تقریباً تمام دانشگاه های آلمان موسسات آموزشی دولتی هستند و از مزایای شهریه رایگان برای داوطلبان برخوردارند.

 

چرا باید در آلمان تحصیل کرد؟

جدا از این واقعیت واضح که شهریه برای داوطلبان حذف می شود، بنابراین دانشجویان اجازه می دهند در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند. تحصیل در آلمان همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد تا به آموزش با کیفیت بالا و دوره های مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند و از مزایای اقتصاد مقاوم بهره مند شوند. دانشجویانی که می خواهند در آلمان به تحصیلات عالی بپردازند، این گزینه را دارند که می توانند از بین برنامه ها و مدارس گسترده انتخاب کنند. دانشجویان می توانند از بین صدها دوره کارشناسی که در کشور آلمان توسط انواع موسسات آموزش عالی مانند بیزنس اسکول ها، هنرستان ها، کالج ها، کالج های فنی، دانشگاه ها و دانشگاه های فنی که بصورت خصوصی و دولتی تأمین می شوند، دوره موردنظر خود را انتخاب کنند.

 

اطلاعات تحصیل در کشور آلمان را اینجا بخوانید.

 

تقریباً 300 دانشگاه دولتی در آلمان و در مجموع بالغ بر 1000 برنامه تحصیلی در دانشگاه های آلمان وجود دارد و از این رو گزینه های زیادی برای تحصیل به صورت رایگان در این کشور برای شما وجود خواهد داشت. آلمانی ها به طور کلی معتقدند که نباید با آموزش به عنوان یک محصول تجاری برخورد کرد و دسترسی آزاد به آموزش عالی رشد اقتصادی و رفاه برای جمعیت بیشتر را تضمین می کند. بنابراین، دولت آلمان آموزش رایگان را در دانشگاه های دولتی ترویج می کند تا همه بتوانند به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند. در حقیقت، بسیاری از این موسسات به طور مرتب در میان 100 جایگاه برتر رتبه بندی های بین المللی قرار می گیرند و دارای سیستم آموزشی در سطح کلاس جهانی هستند.

 

مراحل تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های کشور آلمان

دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های کشور آلمان به صورت رایگان تحصیل کنند لازم است مراحل زیر را انجام دهند تا بتوانند در این راه موفق شوند.

  • انتخاب دوره
  • انتخاب دانشگاه / کالج
  • هزینه های تحصیل (در صورت وجود) و حساب مسدود شده
  • هزینه های زندگی و اقامت
  • اپلای
  • درخواست ویزای دانشجویی آلمان
  • پرواز و زندگی در آلمان

 

انتخاب دوره مورد نظر

برای دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کنند بسیار مهم است که بتوانند رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. سرویس تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) دارای پایگاه داده ای با بیش از 17000 برنامه برای انتخاب داوطلبان است که توسط دانشگاه های برتر آلمان ارائه می شود. از این تعداد، حدود 88 برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شود. از این رو، همیشه توصیه می شود داوطلبی که می خواهد در دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل کند، قبل از اپلای، اقدام به یادگیری زبان آلمانی کند. داوطلبان می توانند محتوای دوره و جزئیات دانشگاه را از وب سایت های رسمی دانشگاه ها و کالج ها بررسی کنند. دانشگاه های آلمان در یک سال تقویمی، یعنی در ماه های ژانویه و سپتامبر، دو بار ورودی دارند. با این حال، پذیرش های بسیار محدودی برای ترم ژانویه وجود دارد.

 

چه زمانی تحقیق درمورد دانشگاه های آلمان را شروع کنید؟

هنگامی که دوره خود را انتخاب کردید، نکته بعدی این است که شروع به جستجو در دانشگاه های آلمان و ثبت نام در موسسه مورد نظر خود کنید. در حالی که هر کالج و دانشگاه، الزامات پذیرش متفاوتی دارد، داشتن مدارک تحصیلی پیشین بهمراه ریزنمرات، سابقه کار (بسته به دوره)، نمرات آزمون های GRE / GMAT، گواهی نمرات آزمون زبان انگلیسی، توصیه نامه و انگیزه نامه قبل از اقدام به دانشگاه های آلمان مهم است. از آنجا که این مقاله در مورد تحصیل رایگان در آلمان صحبت می کند، دانشجویان باید توجه داشته باشند که این موارد بیشتر در دانشگاه های دولتی این کشور است. از این رو، داوطلبان ملزم به درک اساسی از زبان آلمانی هستند زیرا متقاضیان به طور کلی در دوره تصدی خود در آلمان و همچنین در طول مراحل ویزا به این زبان نیاز دارند. آزمون های زبان استانداردی برای مهارت آلمانی برای دانشجویان غیر بومی آلمانی مانند (TestDAF) و همچنین آزمون های سطح آکادمیک (DSH) وجود دارد که متقاضیان ممکن است لازم باشند برای اثبات مهارت های زبان آلمانی خود در آن ها شرکت کنند.

 

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های دولتی رایگان است. با این حال، دانشجویان در آغاز هر سال / ترم ملزم به پرداخت هزینه مدیریت هزینه های پایین تحصیل در آلمان، همراه با اقتصاد قوی و سیستم آموزش عالی این کشور، چشم انداز تحصیل در آلمان را برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب می کند. در اکثر دانشگاه های دولتی آلمان هیچ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی وجود ندارد و این موضوع برای تمامی دانشجویان آلمانی و دانشجویان بین المللی صرف نظر از ملیت است. برای تأمین هزینه های اداری دانشگاه، هزینه ای حدود 150 تا 250 یورو (تقریباً 170-280 دلار آمریکا) توسط دانشگاه دریافت می شود. این هزینه، خدمات سازمان دانشجویی و ثبت نام شما را شامل می شود. این موضوع تقریباً در مورد تمام برنامه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی آلمان صدق می کند. اگر دانشجوی بین المللی خارج از اتحادیه اروپا باشید، قبل از ورود به این کشور به مجوز اقامت نیاز خواهید داشت و باید تحصیلات خود را در آلمان به پایان برسانید.

هر ساله، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و همچنین ساختار هزینه های مربوطه، هر دانشگاه درخواست می کند که ماهانه مبلغی برای دانشجو فراهم شود تا هزینه های زندگی خود را در کشور و همچنین برای تکمیل تحصیلات خود تسهیل کند، این پول در یک حساب مسدود شده واریز می شود و این حالت معمولاً از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است و در حدود 853 یورو در ماه است که برای کل سال تحصیلی تقریباً 10236 یورو خواهد بود. این مقدار، هزینه های اقامت، زندگی و حتی هزینه های قبض سفر دانشجو را پوشش می دهد. دانشجویانی که می خواهند تقاضای کمک مالی کنند می توانند برای بورسیه های مختلف در دانشگاه های آلمان اقدام کنند و همچنین برای تحصیل در آلمان برای وام آموزش و پرورش اقدام کنید. دانشجویان همچنین می توانند برای مشاغل پاره وقت در آلمان درخواست دهند و از گزینه های قابل توجه کار خود پس از تحصیل در آلمان به نفع دانشجویان بین المللی بهره مند شوند.

 

بورس های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان

بورسیه های دولتی در دسترس دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان شامل موارد زیر است:

بورسیه های DAAD: خدمات تبادل آکادمیک آلمان بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد.

بورسیه اراسموس + : بزرگترین ارائه دهنده بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا، اراسموس + توسط کمیسیون اروپا هدایت می شود و هزینه های دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در اروپا تأمین می کند.

 

هزینه های زندگی و اقامت در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی در آلمان بستگی زیادی به محل اقامت دانشجو در آلمان دارد. اگر داوطلب یکی از شهرهای معروف آلمان را انتخاب کند، هزینه اقامت در آلمان بسیار متفاوت است و می تواند ماهیانه 400 یورو برای یک اتاق یک نفره در شهرهایی مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت یا حتی شهر هایدلبرگ باشد. این شهرها از نظر اقامتگاه برای دانشجویان گزینه های ارزان تری دارند اما به عنوان کشوری با سومین جمعیت دانشجویی بین المللی بالا، دارای کاستی هایی است. به عبارت دیگر، یافتن مکان در سالن های اقامت یک چالش است. از این رو، این ایده برای کاهش هزینه های زندگی شما است؛ یا باید دانشگاهی را در شهرهای کمتر شناخته شده پیدا کند یا زودتر شروع کنید اگر هدف تان یافتن مکان در یکی از اقامتگاه های ارزان تر است. بقیه هزینه ها و هزینه های اضافی در شهرهای آلمان کاملاً مشابه است. علاوه بر هزینه تحصیل در آلمان، بیمه درمانی اجباری و همچنین هزینه های متفرقه نیز اضافه می شوند

 

جزئیات هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آلمان را اینجا بخوانید. 

 

اپلای

زمانی که شما با موفقیت در مورد دانشگاه انتخابی خود تصمیم گرفته اید و در مسیر دلخواه خود قرار دارید و هزینه های خود را تخمین زده اید؛ مرحله بعدی شما اپلای به دانشگاه است. به شدت توصیه می شود که روند درخواست را هفته ها قبل از ددلاین رسمی درخواست آغاز کنید، زیرا این امر زمان کافی را برای پر کردن اپلیکیشن فرم و جلوگیری از هرگونه دردسر در آخرین لحظه در اختیار شما قرار می دهد. داوطلبانی که به دنبال وام تحصیلی برای تحصیل در آلمان هستند لازم است کلیه اسناد اضافی را برای سهولت درخواست خود در اختیار داشته باشند. از داوطلبان تقاضا می شود برای کاربرد صحیح، کلیه اطلاعات را تا حد ممکن دقیق ارائه دهند

 

چگونه می توان برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام کرد؟

برای اقامت بیش از 90 روز دانشجویی در آلمان، داوطلبان لازم است مجوز اقامت یا ویزای دانشجویی برای آلمان را دریافت کنند. داوطلبان باید به افسر ویزا ثابت کنند که به مدت یک سال در یک حساب مسدود شده مقدار هزینه ای که قبلا ذکر شد را دارند. مبلغ 853 یورو در ماه یا 10،236 یورو در سال. مجوز اقامت برای دانشجویان حداکثر دو سال اعتبار دارد. اگر مدت دوره بیش از دو سال اعلام شده باشد، باید تمدید شود. هنگامی که نامه پذیرش دانشگاه شما به دست شما رسید و با موفقیت درخواست ویزای دانشجویی آلمان را دادید، مرحله بعدی و آخرین مرحله عزیمت به آلمان برای دنبال کردن رویاهای خود است.

 

زندگی در آلمان چگونه است؟

هنگامی که درخواست شما توسط یکی از دانشگاه های کشور آلمان پذیرفته شد و ویزای شما مهر شد، فقط کافیست به مقصد رویایی خود، برای تحصیل در آلمان پرواز کنید. برای دانشجویانی که برای اولین بار به یک کشور خارجی سفر می کنند کمی دشوار خواهد بود، با این حال، طبیعت گرم آلمانی ها باعث می شود دانشجویان در لحظه فرود خود احساس کنند که در خانه خود هستند. مناظر زیبا، فعالیت های فوق برنامه و زندگی شبانه فعال در آلمان، شما را از احساس تنها بودن در سرزمین خارجی دور می کند. آلمان دارای یک صنعت قوی است و فارغ التحصیلان تازه وارد می توانند از مشاغل در آلمان در زمینه های مرتبط خود بهره مند شوند.

 

برخی از دانشگاه های آلمان که دانشجویان بین المللی می توانند به طور رایگان در آنها تحصیل کنند در زیر ذکر شده است:

  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU)
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه آخن RWTH
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه رور بوخوم
  • دانشگاه دویسبورگ-اسن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه فنی مونیخ(TMU)
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه برمن

 


دیدگاه کاربران